حضرت محمد
تاریخ انتشار :1394/11/28
غدیر، پیام رهایى
تاریخ انتشار :1394/7/29
سکوی جاودانگی
تاریخ انتشار :1394/7/15
نرم افزار نهج البلا غه
تاریخ انتشار :1394/11/28
گالری تصاویر
تاریخ انتشار :1394/7/23
نرم افزار قرآن
تاریخ انتشار :1394/11/28
آداب و اعمال روز عید غدیر
تاریخ انتشار :1394/6/31
مطالب جالب در باره ی قرآن
تاریخ انتشار :1394/12/27
حضرت مهدی
تاریخ انتشار :1394/11/28
غدير خم كجاست؟
تاریخ انتشار :1394/6/29
حادثه ی غدیر در قرآن
تاریخ انتشار :1394/6/29
تجلی ولایت
تاریخ انتشار :1394/6/29
نام امام علی
تاریخ انتشار :1394/7/29
امام حسین
تاریخ انتشار :1394/11/28
امام رضا
تاریخ انتشار :1394/11/28
غدیر خم
تاریخ انتشار :1394/7/29
حدیث
تاریخ انتشار :1394/6/30
20 اتفاق
تاریخ انتشار :1394/6/29

رسالت گفتمان نظام زن از دیدگاه مسجد و طراز اسلامی احیا شود



خبرگزاری شبستان: مسئول امور بانوان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: مهمترین رسالت کانون های خواهران در مساجد احیای گفتمان زن از دیدگاه مسجد و طراز اسلامی است.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری شبستان به شهرستان پارس آباد، فینا غلامی، مسئول امور بانوان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، شامگاه (27 مرداد) در جلسه رابطین خواهر شهرستان پارس آباد در سالن جلسات ارشاد شهرستان پارس آباد، گفت: هشت رسالت برای بانوان مشخص شده است که نماز، حجاب و عفاف، امر به معروف و نهی از منکر، بصیرت افزایی، اقتصاد مقاومتی، کارآفرینی، خانواده و جمعیت مهمترین این موضوعات است.

وی با اشاره به مدیران خواهر کانون ها باید در احیای گفتمان زن از دیدگاه مسجد و طراز اسلامی جدیت بیشتری داشته باشند، تصریح کرد: مهمترین رسالت کانون های خواهران در مساجد احیای گفتمان زن از دیدگاه مسجد و طراز اسلامی است.

غلامی با بیان این مطلب که تفاهم نامه های گسترده با دستگاه های اجرایی برای رفاه حال کانون ها پیش بینی شده است، خاطر نشان کرد: مدیران خواهر کانون ها از ظرفیت های ایجاد شده در تفاهم نامه ها در برنامه های فرهنگی، آموزشی، هنری و ورزشی استفاده کنند.

مسئول امور بانوان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با اعلام اینکه مدیران خواهر کانون ها در تبلیغ فرهنگ سودآموزی مشارکت جدی داشته باشند، افزود: تفاهم نامه همکاری بین نهضت سواد آموزی و دبیرخانه مساجد استان منعقد شده تا از ظرفیت مربیان کارآمد کانون ها برای آموزش افراد بی سواد استفاده کنند و هزینه دوره آموزشی به مربیان پرداخت خواهد شد.

غلامی با اشاره به اینکه مدیران خواهر کانون ها در بومی سازی برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت ارسالی از سوی ستاد عالی تلاش کنند، یادآور شد: تاکنون خواهران در اجرای برنامه های فرهنگی کانون ها مساجد موفق عمل کرده اند و از برنامه های بلند مدت کانون ها حمایت خواهد شد.


موضوعات: متفرقه,عفاف و حجاب,

[ بازدید : 499 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

سه شنبه 12 مرداد 1395
19:06
Abolfazl

روز قدس


  • روز قدس, روز قدس چه روزی است, راهپیمایی روز قدسامام خمینی(ره)، آخرین جمعه ماه رمضان را «روز قدس» نامیدند

روز قدس

۱۶ مرداد سال 58 در حالی که کمتر از یک سال از انقلاب اسلامی ایران گذشته بود بنیانگذار جمهوری اسلامی در اقدامی هوشمندانه از مسلمانان جهان خواست تا آخرین جمعهٔ ماه رمضان را به عنوان «روز قدس» انتخاب کنند و در این روز همبستگی خود را در حمایت از «حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین» به نمایش بگذارند.

مقدمه

قدس، دفتر خونین شجاعت و مقاومت اسلامی است. هرگلبرگ این دفتر، یادمان حماسه ای ماندگار، فریادی بی کرانه و مظلومیتی بی مرز است. قدس، قبله پیشین مسلمانان و قلب کنونی آنان است. قدس جغرافیای عشق، تاریخ ایثار و محراب نیایش های خونین است.


موضوعات: متفرقه,
برچسب ها: روز قدس ,

[ بازدید : 379 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

پنجشنبه 10 تير 1395
15:17
Abolfazl

قیام پانزده خرداد


قیام خونین پانزده خرداد

دیباچه

رفراندوم ساختگی

حمله به مدرسه فیضیه قم

محرم 1383 هجری قمری و مقدمات قیام خونین 15 خرداد 1342

تظاهرات دهم محرم 1383

بخشی از سخنان تاریخی امام خمینی« قدس سره»

دستگیری امام قدس سره و قیام خونین 15 خرداد



مقدمه

این كه، چه عواملی در پیروزی انقلاب اسلامی و واژگونی رژیم 2500 ساله ی شاهنشاهی، نقش اصلی و اساسی داشته اند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

از سال 1341 كه نهضت مقدس امام خمینی قدس سره آغاز شد، تا سال 1357 كه این نهضت به ثمر رسید با ظهور انقلابی بی نظیر كه ثمره ی آن تحقق نظام جمهوری اسلامی بود، همواره تنی چند از عالمان مجاهد، با یاری مردم فقیر و زجر كشیده، خود را به آتش و خون زدند و با تحمل سختی های بسیار مبارزه را تا پیروزی نهایی ادامه دادند.



موضوعات: متفرقه,

[ بازدید : 325 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

دوشنبه 7 تير 1395
19:50
Abolfazl

چندی از سخنان امام خمینی (ره)


some-of-imam-khomeini-ra

جوانان عزیز

امام خمینی (ره)

من در اینجا به جوانان عزیز کشورمان ،به این ذخیره های عظیم الهی وبه این گلهای معطر ونوشکفته جهان اسلام سفارش میکنم که قدر وقیمت لحظات شیرین زندگی خود را بدانید و خودتان را برای یک مبارزه علمی وعملی بزرگ تا رسیدن به اهداف عالی انقلاب اسلامی آماده کنید …

**************

ملت ایران

امام خمینی (ره)

امید دارم ملت های اسلامی وملت بزرگ ایران با یک تحرک فرهنگی گسترده بتوانند مسلمانان را از فقر وتنگنای علمی در آورند .


موضوعات: اقتصاد مقاومتی,متفرقه,

[ بازدید : 789 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

جمعه 14 خرداد 1395
20:52
Abolfazl

40 راهکار اُنس کودکان با حضرت ولیّ عصر (عج)

40 راهکار اُنس کودکان با حضرت ولیّ عصر (عج)


اُنس کودکان با امامن,آشنایی کودکان با امامان



الگوهای شرقی و غربی، امروزه کودکان ما را در محاصره خود قرار داده اند. این الگوهای ساختگی و افسانه ای که با جذاب ترین و اثربخش ترین روش های علمی و فنی به خانه های ما وارد شده اند، دل و جان فرزندان مان را تسخیر کرده و ذائقۀ روانی آن ها را تحت تأثیر خویش قرار داده اند. قاب شیشه ای که از درون آن کودکان ما به تماشای فیلم ها، بازی های رایانه ای و اطلاعات انبوه اینترنتی می نشینند، می تواند دل و جان فرزندان ما را وام دار خود کند. در چنین هجمه همه جانبه ای، لازم است طرحی نو در انداخت و قبل از آن که گمراهان به دنیای کودکان وارد شوند، چشمه های جوشان معنویت و احساس خوش همراهی با امام معصوم را در وجودشان نشاند. با داشتن پیشوایانی کامل و اسوه هایی جامع برای یک زندگی سراسر موفقیت و آرامش، نیازی به الگوهای کاذب و نمادین نیست؛ به شرط آن که نسل نو، امام و پدران معنوی خود را به نیکی بشناسند و ارتباط عاطفی شایسته را تشکیل دهند. راهکارهای ایجاد انس میان کودکان و آخرین ذخیره خدا که هماهنگ با روان شناسی کودک طراحی شده اند.


موضوعات: مذهبی,متفرقه,نماز ,دهه کرامت ,

[ بازدید : 256 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

شنبه 8 خرداد 1395
10:47
Abolfazl

به فکر نمازت باش، مثل شارژ موبایلت!





به فکر نمازت باش، مثل شارژ موبایلت!

با صدای اذان بلند شو، مثل صدای موبایلت!

از انگشتانت برای اذکار استفاده کن، مثل صفحه کلید موبایلت!

قرآن را هم همیشه بخوان، مثل پیام‌های موبایلت و ...

متنی که پیش روی شماست، گزیده‌ای از بیانات آیت الله جاودان در باب اهمیت نماز و احترام به این فریضه الهی است.


نماز برای کسی که حق نمازش را ادا کند، دعا می‌کند. حق نمازش چیست؟ خیلی ساده است. یک نماز صحیح بخواند. این هم مکرر به جمع دوستان و غیر دوستان، عرض می‌کنم.

یک نماز صحیح بخواند، نماز صحیح چقدر زحمت دارد؟ شما حمد و سوره را صحیح کن، مسئله‌هایت را هم یاد بگیر. آدم چند تا مسئله بلد باشد نمازش صحیح می‌شود؟ چهل تا، پنجاه تا مسئله، که می‌شود مثلاً ده صفحه یک رساله. آدم ده صفحه یک رساله را مسئله بلد باشد، نمازش صحیح می‌شود. خیلی سخت نیست. ده صفحه، پانزده صفحه رساله را آدم بخواند، نمازش می‌شود درست.

یک حمد و سوره هم پیش یک معلم قرآن یا مثلاً کسی که تجوید بلد باشد، یاد بگیرد. به خصوص برای نوجوان‌ها به سرعت درست می‌شود، اگر سنش گذشته باشد، یک کم سخت می‌شود، اما برای نوجوان و جوان، خیلی زود حمد و سوره‌اش درست می‌شود. آنقدر هم که سخت نیست. خوب می‌شود نماز صحیح.

اگر کسی نماز درست بخواند، نماز صحیح بخواند، اول وقت بخواند، نماز دعایش می‌کند. دعای نماز قبول است. یک کسی که دعایش قبول است، روزی پنج بار شما را دارد دعا می‌کند.

یک وضو و غسل هم آدم یاد می‌گیرد. آن هم می‌شود پنج دقیقه. آدم دو تا پنج دقیقه مسئله‌های وضو و غسل را یاد می‌گیرد، بعدش نمازش صحیح می‌شود. دو تا پنچ دقیقه، آن هم ده یا پانزده صفحه، مثلاً یک ده دقیقه یا نیم ساعت هم پیش معلم، حمد و سوره می‌خواند، می‌شود نماز صحیح.

نماز صحیح هم همان اول وقت بخوان. این می‌شود نماز چی؟ نماز خوب، نماز درست. اگر کسی نماز درست بخواند، نماز صحیح بخواند، اول وقت بخواند، نماز دعایش می‌کند. دعای نماز قبول است. یک کسی که دعایش قبول است، روزی پنج بار شما را دارد دعا می‌کند. خدای نکرده اگر آدم، نمازش خراب باشد، نماز نفرین می‌کند. می‌گوید من را ضایع کردی، خدا ضایعت کند. خدا پیش نیاورد. اگر آدم نمازش را بی‌بند و بار بخواند، نماز می‌خواند، اما بی‌بند و بار می‌خواند. ارزش برای نمازش قائل نیست، سبک می‌شمارد. دیر می‌خواند، بد می‌خواند، آخر وقت می‌خواند.



موضوعات: متفرقه,

[ بازدید : 231 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

چهارشنبه 5 خرداد 1395
19:55
Abolfazl

مطالب وبلاگ

جالب ترین مطالب خواندنی

پشتیبانی

آوازک